ADAKAH BENAR?

Assalamualaikum...

hahaha....fes tyme nie post kat blog nie..hahaha....

xtaw maw crita pa...tp juz nak...nak pa ya?..hahahaha...

ba korg jawab la solan bawah nie ar...

1) KFC Malaysia harus diboikot ka?.. (bg ak...KFC Malaysia bayar cukai kat kerajaan kita..xda pun sumber mengatakan mereka sumbang kat Amerika)

2) India dan Rusia yg sebenarnya menyokong peperangan Israel kat Palestin 2 ( sumber korg ble bc kat India Post...mereka nie talam dua muka..dorg sokong n dorg kritik juak)

3) Makwe c born sama mukak ngan mai? (hahaha...nie aku sure2 benar...hahaha...)

4) Ramai batch kita ala2 nak jadi perajurit...antaranya Dol, Wawa, Adam, Musli (SUKSIS), Haze plak lbh advand jd Askar Wataniah...adakah ka dorg nie nak berjuang untuk negara taw untuk dapat duit lbh?...hahaha...jgn marah korg..hahaha...

5)nie yang aku nak heboh nie..tahun nie kita suma da 20 tahun...20 tahun 2 jon...cam 2a plak rasa...adakah ka dlm 10 thn nie..kita suma akan berubah?..(ada yg nnt kawen...branak pinak...ad yg sambung p master kot...ad yg jd blogger terulung..huhu..kot2 ad keja kat TV3..Hot fm ka..jadi ahli politik ka..kot jd PM..hahaha..)

del.icio.us Digg it! Reddit! Stumbleupon Blinklist Myweb Yahoo Fave me Technorati Furl

39 comments:

Faith said...

yg bikin heran...napa KFC tak sumbang pada dana palestin klu btullah dorang tak sumbang kat israel...????

dhame said...

hahahaha...
ko da sure ka dorg xda sumbang pa2 kat dana palestin?..

ko pena p kfc ka baru2 nie?..

tqa said...

+aku bru blek dr kepci ni.. hehe
kwn aku ckp mesia pnya KFC suda kena beli ole org mesia..
syed-something-al bukhari (nda taw nama betul nya)
he's the only malay dlm list jutawan mesia..

+ mai mana? sumaidah??
+ klu dorg msuk suksis utk income pun teda slhnya.. money3! $_$
+ ni yg aku pantang nih.. taun ni aku twenTEEN okay!! namau 20! besaunya nomor tu!!

JRY The Boonto said...

tqa, bnyak kosa kata baru english ni dari ko..haha..

jijikless la, twenteen.haha

Faith said...

ari tue mahathir yg suruh boikot...kfc,burger king and another fast food restaurant...

3 pengurus diatas terus kluar news membantah kata2 mahathir...

tapi takda plak dorang ulas dorang ada sumbang kat palestine..

aku bukan ckp dorang takda sumbang, tapi klu btullah dorang sumbang kenpa dorang tak btahu hal sebenarnnya...kan?

Anonymous said...

buatlah mcm kompeni lain bagi replika cek kah...buat tabung palestine di semua cwgn KFC kah...

tqa said...

cop2.. aku ada soklan..
smpai bila mau boikot nih??
aduh.. betapa aku menahan mkn chicken mcDeluxe nih..
tp klu kmu bilang teruskan memboikot.. ayuhh! aku teruskan.. huhuhu


jery: bkn jijikless ba, jijikcoulous/jijikeles..orait ba jg tu kan jer? menambah bilangan bhs rojak.. duhh.. im sory bhs ibunda!!

dhame said...

eh...
bak kata org...
ibarat tgn kanan menderman...
tgn kiri ndak sedar..

perlu ka wat cek besar2?..
nak riak ka?..
orh berilmu dia taw pa dia wat...

2l kata tqa 2..
KFC Malaysia hak milik kita...
jgn kita persoalkan dorg ad derma taw ndak...
tp korg ad sumbang pa2 ka?..
kita yakin...
serendah iman pun..
klu umat islam diseksa..
mesti kita terasa geram kan...
aku yakin la..
KFC kita ad sumbang..
cuma kita xtaw..

waaaaa.....
ntah pa jd 10 thn kat aku..
huhuhu...

dhame said...

sampai bila?..
sampai akhir hayat ko la..
senang crita...

ndak payah la beli colgate..
ad juak kan malaysia punya..
n len2..

Anonymous said...

ko kerja KFC kah dhame?

tqa said...

hahaha..
dhame ko keja KFC ka??
(ulang sora)

smpai akhir hayat??
aduih.. keja bagus2 kmu nti ar..
pastu kmu beli tu McD..
lalu, aku dpat membelinya..

dhame: tgn kanan menderma, tgn kiri x ambil tau laaaaa~
x sedap ayat mu.. hehe..

tqa said...

sori.. maw post lg..
psoalan ku blom tjawab..
mai mana?? sumaidah kt ka??
dhame.. ko jwb~~

dhame said...

mai di uthm la..
sama ngan dodol n wawak..
hahaha....

mo aku wat post senarai batch kita skunk ka?..
hahaha..
ble jak aku nie..
hahaha...

dhame said...

aku ndak la keja KFC...
tapi aku pena makan kat sna la ngok!!...
hahaha...

agak2 la jon..

Anonymous said...

ko marah?hahahaha

tqa said...

aku bkn tny mai d mna~
aduyai dhame!
xpa la.. lupakan~

mo post senarai batch kita??
buat apa?
mabok2 ba ko ni..
ketagih post blog ka kaw?
hahaha.. sapa suh ko delete blog mu..
ney3~ tqa mengolok! haha


(",)v

dhame said...

ndak la marah..
pegal jak nie...

dhame said...

owh..
mai kita la ba..
ko nie..
benda senang pun ndak boleh agak..
mai mana lagi kan kat batch kita nie?..
pimai2 tangtu pun ndak juak..
hahahaha...

Ika said...

woah?!
ari tu aku masok kepsi,mcd n raja burger~~
mo diboikot ka juak?
psl ari tu aku ada bc statement durg d paper yg durg nda ada kna mengena dgn war d palestin saaaana... (btul @ x wallahualam)...
coca-cola pn bt statement yg sma juak...
ntahla...mo msk restoran yg laen? mahal baa~~ teda duit...
foodcourt plk sesak...super-sesak...

*belila marrybrown! hohoho...
*minumla radix cola... (sedapka?) atau jgn minum bnda bergas lgsg...

tqa said...

hehehe.. dhame jgn pegal2 donk~
:P

aku loading sket tym tu.
sbb tb2 ko cita pasal c born
tekejut+tiba2+eran+pelik+blurr
hahaha..

skrg:
ooo.. sumaidah..
haha.. yaka sama?

ROME said...

apa sda cta ni??
pa lg boikot2 ni??
ak ndala tau..
ak mkn jak smua..
yg pntg niat ak bkn mo smbg drg..
ak mo mkn..
hahahahha..
kprluan..
klu nda mkn..
matila ak..
kn...
hahahahhaha...

tqa said...

yeah~ yitu dia!
ahahaha.. mmg ko tu sarom..
nafsu mkn mu sak ko ikut..
padahal kerempeng..
:P

dhame said...

ko nie rom..
cm la mati klu ndak mkn kfc ba..
hahaha....

makan la nasi ayam ka..
nasi dagang ka (ku da rasa cnie..hehe)..
nasi minyak ka..
hahaha..

Anonymous said...

suka hatilah bah nak makan apa...

ikut selera orang...

Ika said...

bru abes mkn megi~~~

tqa said...

haha,, wey, aku suggest ngan korang..
mkn mi goreng 'cup-a-mi'
cintan..
sedap gak...
yg sambal sotong tu sodapp
mi dia lembut seyy~

Faith said...

blog kita jadi iklan makanan segera...hahahahaha

ROME said...

hahahhaa..
men jak ba ak..
kna mrh ak gfku klu nda boikot..
nda ble 'ehem2'..
hahahhaha..
ak puasa jak la..
hahahhahaha

Faith said...

uinaa...teda censored kah tue gf...hahahaha

tqa said...

pejal:
hahaha! aku bg option ba selain "maggie"

sarom:
beh3... tyg gf kunun,
padahal teda~~ hahaha
pejal, jgn ko tertipu..
:P

Faith said...

peda s rom...pedas.... sssssss...hahahahaha

Faith said...
This comment has been removed by the author.
ROME said...

ow g2 ko tqa..
hahahhaa..
ak mmg teda gf ba..
hahhahaha..
p ppuan sma jgk la..
keadaan mkin baik..
hahhahahha..
ada can ak kwin..
hahahhaha..
ak kwin luk k..
hahahhaha..

Faith said...

tqa..ada lagi gatal mau khawin...hahahaha

tqa said...

hahaha~
sarom3.. selmba bdk sak ko meyakini kisah chenta mu d cni..
aku mmg rasa ko yg plg awl kawin nti ni...

pejal:
oopps~ ba, kasi can la dorang berebut kawin aaa

ROME said...

ndala tqa..
ak pling lwat..
kali ndala ak kwin ni..
hahahahha..
tggu ko la!!! hahahahah..
bg c pjal dlu..
bg bos dlu ba..

tqa said...

alaa. ko jg tu sarom yg ptama..
(makin lama, makin rosak namamu ni)
hahaha..
ko yg btunang dlu kan.
tlebih2 darah muda mu..
:P
hahahaha.. kidding taw :P

Faith said...

amin...Hahahaha

tqa said...

wey2...
brita gembira..
mcD telah mengadakan promosi.
'happy lunch meal' ka??
nda taw jg apa nama nya..
tp.. set yg mantap hanya berharga
5.85rm
ces ces
mc chiken pun masok carta jg..
pergh!!
yok serang mcD

Jom Sembang


Jom Sembang Tempat lepak batch 02-05 SMSLD
Mod Blog ini mengalu-alukan semua warga ex-smsld 2002-2006 untuk menjadi contributor blog ini. Anda bebas untuk post tentang group. Berminat Mesej di ruangan Sembang Clique.
CONTRIBUTOR STATUS
Fadzly
TQa
Kler
Jawahir
Dhame
Kerek
Moderator mempunyai akses Pada Layout dan Setting blog BornbeClique
MODERATOR STATUS
Rom
Pjal
JRY
Categories
Jom Sembang
P/S: Klik dan Drag gambar kekanan or kiri untuk melihat keseluruhan gambar-gambar di bawah.

Jom Sembang

Jom Lawat